Υπουργείο Προπαγάνδας

Αναδημοσίευση (ΑΝΑΤΡΟΠΗ, φ.10, Ιούλιος – Αύγουστος 2017) άρθρου του οικονομολόγου Σάββα Τσεσμελόγλου

7

Έγκριτος αρθρογράφος καπιταλιστικού σάιτ σημείωνε πρόσφατα ότι βασική αιτία της «αρρώστιας» της χώρας και της οικονομίας της, και τελικά της χρεωκοπίας, είναι το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα καλούνται με το εισόδημά τους να πληρώνουν τους εργαζόμενους στο δημόσιο.

Συγκεκριμένα, «… το 18% των 2 εκατ. του ιδιωτικού τομέα που λαμβάνει πάνω από 1.000 ευρώ αθροίζει περί τις 360 χιλ. εργαζόμενους… Το 54% των δημοσίων υπαλλήλων αντίστοιχα αθροίζει περί τις 400 χιλ… Είναι απλό να σκεφτεί κάποιος πως οι πρώτοι πρέπει να βγάλουν εκτός από τον δικό τους μισθό και τον μισθό των δεύτερων...». Και παρακάτω, «… καθώς το δημόσιο δεν παράγει φόρους και εισφορές αλλά τους καταναλώνει, τα 2 εκατ. πρέπει να συντηρήσουν 1 εκατ. περίπου στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο + 2,7 εκατ. συνταξιούχους + 1,5 εκατ. ανέργους + τα προστατευόμενα μέλη…».

Αυτή η άποψη έχει πέραση, δυστυχώς, και σε μεγάλη μερίδα του κόσμου. Και λέω δυστυχώς, διότι αυτή η άποψη δείχνει στην καλύτερη περίπτωση ημιμάθεια και αδυναμία σκέψης ή στην χειρότερη περίπτωση ιδιοτέλεια και ιδεοληψία. Ο λόγος είναι απλός: Δεν λαμβάνει υπ’ όψη μία σειρά δεδομένων που υφίστανται στην πραγματικότητα, αλλά αντίθετα παίρνει μόνο ένα δέντρο και το χαρακτηρίζει δάσος. Εξηγούμαι:

Είναι αλήθεια ότι οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων πληρώνονται από τα δημόσια έσοδα, δηλαδή κατά 95% από τους φόρους. Παίρνοντας αυτή την αλήθεια, ο αρθρογράφος και πολλοί ακόμα, την αλλάζουν και την μετατρέπουν σε ψέμα: λένε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι πληρώνονται από τους φόρους του ιδιωτικού τομέα, δηλαδή ότι ο ιδιωτικός τομέας συντηρεί μόνος του τον δημόσιο, λες και ο δεύτερος είναι παρασιτικός οργανισμός.

Εγώ όμως έχω ερωτήματα και προβληματισμούς:

Οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν πληρώνουν φόρους; Δεν πληρώνουν ΕΝΦΙΑ και δημοτικά τέλη; Δεν πληρώνουν ΦΠΑ στα προϊόντα που αγοράζουν; Ακόμα περισσότερο, δεν καταναλώνουν, με αποτέλεσμα να συντηρούν και αυτοί τους ιδιωτικούς υπαλλήλους μέσω της ζήτησης προϊόντων που κατασκευάζει ο ιδιωτικός τομέας; Αυτή την πλευρά των δημοσίων υπαλλήλων, την πλευρά της φοροδοσίας και της τόνωσης της ζήτησης, ο αρθρογράφος και οι οπαδοί της ιδεολογίας του την αγνοούν επιδεικτικά. Μάλιστα ισχυρίζονται το αντίθετο, λέγοντας ότι το δημόσιο δεν παράγει φόρους και εισφορές (λες και δεν είναι αυταπόδεικτο ότι ισχύει το αντίθετο) αλλά μόνο καταναλώνει.

Πάμε και σε κάτι άλλο που στα οικονομικά ονομάζεται «κόστος ευκαιρίας» και έχει μεγάλη σημασία, γιατί σημαίνει την απώλεια του οφέλους μίας επιλογής όταν κάνεις μία άλλη επιλογή. Για παράδειγμα, αν επιλέξεις να επενδύσεις σε μετοχές, το κόστος ευκαιρίας σου είναι η απώλεια του επιτοκίου που θα κέρδιζες αν τα ίδια χρήματα τα έβαζες σε καταθετικό λογαριασμό. Ο αρθρογράφος, λοιπόν, αν και έγκριτος(;) οικονομικός(;) αναλυτής(;), αγνοεί την βασική έννοια του κόστους ευκαιρίας που υπάρχει σε όλα τα πανεπιστημιακά οικονομικά εγχειρίδια. Ερωτώ λοιπόν:

Οι ιδιωτικοί υπάλληλοι δεν κάνουν δωρεάν ή πολύ φτηνές ιατρικές εξετάσεις χάρη στην ύπαρξη των δημοσίων γιατρών, αντί να πληρώσουν τα μαλλιοκέφαλά τους στα ιδιωτικά νοσοκομεία και ιατρεία; Δεν μπορούν να πάρουν δωρεάν τηλέφωνο την αστυνομία και την πυροσβεστική αν κινδυνεύουν χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουν μια ιδιωτική εταιρεία security; Δεν μπορούν να κάθονται σπίτι τους και να βλέπουν μπαλίτσα όταν οι “δημόσιοι” πιλότοι αναχαιτίζουν τα τουρκικά αεροπλάνα πάνω από το Αιγαίο; Δεν γλιτώνουν χρήματα από την δωρεάν δημόσια αποκομιδή των σκουπιδιών;

Αν καταργούσαμε το δημόσιο ώστε να γλιτώσει από το κόστος των μισθών του ο ιδιωτικός τομέας, όλοι μας δεν θα έπρεπε να αρχίσουμε να πληρώνουμε σε ιδιώτες για όλα τα παραπάνω; Εκεί γιατί δεν πειράζει να πληρώνουμε; Επειδή είναι ιδιώτης και όχι δημόσιος; Δηλαδή ο ένας είναι άνθρωπος και ο άλλος ζώο; Πάντως, για να «λαϊκίσω» κι εγώ λίγο, μην ξεχνάμε ότι η λέξη ιδιωτεία προέρχεται από την αρχαία ελληνική γλώσσα και σημαίνει την αποχή από την δημόσια απασχόληση και είναι συνώνυμη της αμορφωσιάς και της ανοησίας (βλέπε και idiot). Αναρωτιέμαι αν είναι χειρότερος ο idiot ή ο φανατικός, τυφλός οπαδός του.

Ο αρθρογράφος που ανέφερα παραπάνω είναι ένας συγκεκριμένος τύπος ανθρώπου που μπορεί να βρεθεί παντού. Είναι ο άνθρωπος που προπαγανδίζει τις θέσεις του (χρησιμοποιώντας ψευδοεπιστημονική γλώσσα και μονόπλευρη επιχειρηματολογία) γιατί αυτό είναι το συμφέρον του. Αν το συμφέρον του ήταν με το δημόσιο (π.χ. αν ήταν κάποιος κρατικοδίαιτος, κομματικός, πρόεδρος δημοσίου οργανισμού), θα έριχνε όλα τα κακά της μοίρας μας στον ιδιωτικό τομέα. Θα μίλαγε για τους κάφρους ταρίφες, τα λαμόγια τους δικηγόρους, τους φοροφυγάδες ελεύθερους επαγγελματίες, τους λαθρέμπορους και νοθευτές βενζινάδες, τους κρατικοδίαιτους αγρότες που χρεοκόπησαν το κράτος με τις επιδοτήσεις και τις αποζημιώσεις κ.ο.κ.

Αυτός ο τύπος ανθρώπου προάγει τον κοινωνικό αυτοματισμό, γιατί αυτό είναι το συμφέρον του. Αυτός ο τύπος ανθρώπου εκφράζει ιδέες που έχουν ρατσιστική χροιά, αφού τσουβαλιάζουν και χαρακτηρίζουν αρνητικά ολόκληρες κατηγορίες ανθρώπων χωρίς αξιολογική κρίση, αλλά απλώς επειδή ανήκουν σε άλλη ομάδα. Τελικά οι ιδέες αυτού του τύπου ανθρώπου οδηγούν σε ό,τι πιο απάνθρωπο υπάρχει στον σύγχρονο πολιτισμό μας: το δόγμα «κοιτάω την πάρτη μου (ή την ομάδα μου) και όλοι οι άλλοι να πάνε να πνιγούν».

Αυτόν τον τύπο ανθρώπου αγνοήστε τον και στείλτε τον στον αγύριστο. Φτύστε τα ψέματά του σαν το δηλητήριο από την πληγή. Η σωστή ενημέρωση και η κριτική σκέψη είναι το θεμέλιο της δημοκρατίας και του πολιτισμού. Η προπαγάνδα και ο κοινωνικός αυτοματισμός είναι ο δρόμος για την επιστροφή στην δουλεία.

Advertisements

About Ριζοσπαστική Ανατροπή Λυκόβρυσης-Πεύκης

Δημοτική παράταξη
This entry was posted in Άρθρα, Εφημερίδα "ΑΝΑΤΡΟΠΗ", Κοινωνία and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s